Wednesday, December 17, 2014

අපි කව්රුත් කැමති ලස්සන ලෝකයකට තමයි..

කාලෙකට පස්සේ මගේ බ්ලොග් එකේ යමක් ලියන්න ඕනේ කියල හිතුන. එකක් තමයි මම කවදාවත් සිංහල භාෂාවෙන් ලියල නොතිබීම, සිංහලෙන් බ්ලොග් එකේ ලියන හැටි ඉගෙන ගත්තම මොකක් හරි ලියල බලන්න ඕනේ කියල හිතුන එක . ඒත් පහුගිය ටිකේම මොකක්වත් දෙයක් ඔලුඑවට ආවේ  නෑ. සමහර විට ඒ මේ දවස්වල රටේ උණුසුම් දේශපාලන වාතාවරණයක් තියෙන නිසා වෙන්න ඇති . ඒ හින්දම මමත් මේ දවස්වල අන්තර්ජාලයේ කරක් ගහන වෙලාව ටිකක් වැඩියි. ඔහොම ඉබාගාතේ ඕපාදුප බල බල යනකොට තමයි මම දැක්කේ අදහස් ප්‍රකාශ කිරීමට තියෙන අයිතිය හා නිදහස් මාධ්‍යයන් හේතුවෙන් හොඳ වගේම ලොකු නරකකුත් වෙනවා කියලා. එකට හේතුව තමයි මම දැක්ක සමහරක් බොරු පොස්ට්. දේශපාලන පොස්ට් නම් හිතන්න තිබුන මඩ කියල එත් කාටවත් යහපතක් නැති  පට්ටපල් බොරු තියෙන පොස්ට් වල අරමුණ මොකක්ද කියල තේරුම් ගන්න බෑ.

මේ ලඟදී මම දැක්ක අපේ කොල්ලෙක් ඔබාමා ගේ බොඩි ගාර්ඩ් කියල ඇමෙරිකාවේ GUIM කියල සගරාවක තියෙනවා කියල පොස්ට් එකක්. මමත් පොඩ්ඩක් හොයල බැලුව එක ඇත්තද කියල දැනගන්න එහෙම සඟරාවක් හරි පත්තරයක් හරි තියෙනවද කියල. තාම එහෙම එකක් හම්බ උනේ නම් නෑ . තවත් පොස්ට් එකක් කියල  තියෙනවා අපේ ඩිෆෙන්ස් එකෙන් ඕස්ට්‍රලියාවේ ප්‍රාණ ඇපකරයෝ මුදා ගත්ත කියල. හොයල බලපුවම තාම කිසිම සාක්ෂියක් නෑ. වඩාත්ම වැදගත් දේ මේ බොරු ලියන හෝ පොස්ට් දාන එක නෙවෙයී මේවා ඉවක් බවක් නැතිව share කරන එකයි like කරන එකයි. මොකද ඒවට සම්මාදම් වෙලා ඉන්න අය අපි සමාජයේ ඔලුවක් විචක්ෂණ බුද්ධියක් තියෙනවා කියල හිතන අයයි. එකෙන් අදහස් වෙන්නේ ඒ වගේ අයගේ ජිවිතේ සමහර තීරණ මේවගේ වැරදි දැනුම පාදක කරගත් ඒවා වීමයි. රටක පුරවැසියෝ අන්ධ අනුකාරකයෝ උනහම ඒ රට මහා අගාධයකට යන්නේ නොහිතන වේගෙකින්.

දැනුම තමයි තීරණයේ ආරම්භය. දැනුම තමයි තීරණයේ පදනම. දැනුම තමයි හෘද සාක්ෂිය. අපි ලෝකේ ජිවත් වෙද්දී ඇහෙන, දකින, දැනෙන ඒවගෙන් අපට ප්‍රථමයෙන් ඇතිවෙන්නේ අදහසක් හරි මුලික ආකල්පයක් හරි වගේ දෙයක්. ඒක පෝෂණය වෙන්නේ හරි නිශේදනය වෙන්නේ හරි අපි ඒ පිළිබද කරන පසු විපරමේ ප්‍රමාණය මත අපි රැස් කරගන්නා දැනුම මතයි. ඇත්තෙන්ම දැන් ඉස්සර වගේ නෙමෙයි දියුණු තාක්‍ෂණය, අන්තර්ජාලය නිසා අපට පුළුවන් වෙලා තියෙනෙව ගොඩක් තොරතුරු දැනගන්න. ඒ තොරතුරු වල මුලාශ්‍ර වල තියෙන විශ්වෂනියත්වය තහවුරු කරගන්න. මම හිතන්නේ අපි එහෙම කරනවා නම් අපිට සමහර දේවල් වල මතුපිට පෘෂ්ටයට එහාවූ අභ්‍යන්තර සත්‍ය දැක ගැනීමේ නැණස පාදා ගන්න  පුළුවන් වෙයි කියලයි. මොකද අපි ඒ විදියට යමක් අධ්‍යනය කලොත් අපිට අපි කැමති වගේම අකමැති අදහසුත් දැනගන්න ලැබෙනවා. ඒ විරුද්ධ අදහස් නිරීක්ෂණය කරද්දී ටිකෙන් ටික අපේ හිතේ උපේක්ෂාව ඇතිවෙනවා. කොහොම උනත් අපි අවසානයේ තීරණ ගන්නේ අපි උපයෝගී කරගත් මුලාශ්‍ර හා ලබා ගත් අවබෝධයේ තරමට තමයි.  එත් මෙහි මම දකින යහපත තමයි මේ ක්‍රියාවේ අතුරුපලයක් ලෙසින් උපේක්ෂාව වගේ යහ සිතුවිල්ලක් අපේ හිත තුල ප්‍රගුණ වීමට අවශ්‍ය පසුබිම සකස්වීම .

මට මොනතරම් කාර්ය බහුල උනත් ඉඳල හිටලා හරි යමක් ලියන්න වගේම යමක් සක්‍රීයව කරන්න ඕනේ කියල හිතුනෙත් මේ අන්තර්ජාලයෙන් දැකපු පොස්ට් එකක් නිසාමයි. ඒකෙ තිබුනේ "The world will not be destroyed by those who do evil, but those who watched without doing anything " කියලයි.. එක දැක්කට පස්සේ තමයි හිතුනේ හොඳ ලෝකයක් ගැන ප්‍රාර්ථනා කර කර ඉන්නවට වඩා එහෙම තැනක් හදන්න පුළුවන් හැටියට දායක වෙන්න ඕනේ කියල. ඉතින් මම මගේ යාලුවන්ටත් අරාධන කරනවා. අදහස් වෙනස් උනත් ඔබෙන් මේ රටට වෙන්න ඕනේ දායකත්වය දෙන්න කියල. අපි කව්රුත් කැමති ලස්සන ලෝකයකට තමයි.. අපේ එකම වෙනස අපි ඒකට යන මාර්ගය හා අපිත් එක්ක යන මිනිසුන් කව්ද යන්න තේරීමේදී පමණයි. අද නිහඩව ඉඳල හෙට අඬනවාට වැඩ ඒක හොඳයි නේද .?

No comments:

Post a Comment